OČI DOKOŘÁN MĚJ A AUTŮM SE VYHÝBEJ
Historie Kawasaki
Začátek výroby motocyklů se datuje jako u ostatních japonských značek do období krátce po druhé světové válce. Narozdíl od konkurence se Kawasaki nikdy nesnažila ovládnout trh s maloobjemovámi spotřebními motocykly a soustředila se především na velké sportovní stroje.
Opravdový boom značky přišel až o několik let později, když v roce 1969 ohromil svět závodní tříválcový dvoudobý motocykl Kawasaki, který vyhrál mistrovství světa a etabloval tak značku jako výrobce vysoce výkonných strojů. S příchodem nutnosti čtyřdobých motorů začala v sedmdesátých letech slavná historie velkoobjemových čtyř - a šestiválců Kawasaki reprezentovaných modely Z1 nebo Z1300i, jež patřily k nejsilnějším motocyklům světa.
Také na závodních okruzích přálo štěstí stále více japonským strojům, Kawasaki nevyjímaje. A tak v GP kralovaly dvoudobé stroje, například Kawasaki KR250, jež v letech 1978 až 1982 nenašla přemožitele. V čerstvě vzniklých závodech čtyřdobých motocyklů získávaly nejeden vavřín závodní deriváty sériových čtyřválců. Toto historické dědictví doprovází značku Kawasaki, jejíž válečnou barvou se stala zelená, dodnes, neboť synonymem jejího jména jsou slavné motocykly řady ZX-R. Ostatně, titul nejsilnějšího sériově vyráběného motocyklu patří Kawasaki i dnes. Po někdejších slavných "Z" a "ZZ-R", "ZX12-R Ninja" je to dnes nová ZX-10R Ninja. Od roku 2002 se Kawasaki zúčastňuje se svým čtyřdobým čtyřválcem závodů MotoGP a od roku 2003 vstoupila mezi supersporty 600ccm.
Opravdový boom značky přišel až o několik let později, když v roce 1969 ohromil svět závodní tříválcový dvoudobý motocykl Kawasaki, který vyhrál mistrovství světa a etabloval tak značku jako výrobce vysoce výkonných strojů. S příchodem nutnosti čtyřdobých motorů začala v sedmdesátých letech slavná historie velkoobjemových čtyř - a šestiválců Kawasaki reprezentovaných modely Z1 nebo Z1300i, jež patřily k nejsilnějším motocyklům světa.
Také na závodních okruzích přálo štěstí stále více japonským strojům, Kawasaki nevyjímaje. A tak v GP kralovaly dvoudobé stroje, například Kawasaki KR250, jež v letech 1978 až 1982 nenašla přemožitele. V čerstvě vzniklých závodech čtyřdobých motocyklů získávaly nejeden vavřín závodní deriváty sériových čtyřválců. Toto historické dědictví doprovází značku Kawasaki, jejíž válečnou barvou se stala zelená, dodnes, neboť synonymem jejího jména jsou slavné motocykly řady ZX-R. Ostatně, titul nejsilnějšího sériově vyráběného motocyklu patří Kawasaki i dnes. Po někdejších slavných "Z" a "ZZ-R", "ZX12-R Ninja" je to dnes nová ZX-10R Ninja. Od roku 2002 se Kawasaki zúčastňuje se svým čtyřdobým čtyřválcem závodů MotoGP a od roku 2003 vstoupila mezi supersporty 600ccm.