OČI DOKOŘÁN MĚJ A AUTŮM SE VYHÝBEJ
Historie MZ
1907
Dán Jorgen Skafte Rasmussen založil a v Německu továrnu na výrobu motorových kol ve městě Zchopau.
1922
Pod značkou DKW (Dampf Kraft Wagen) sjel z výrobní linky první motocykl.
1929
Firma "Zschopauer Motorenwerke J.S. Rasmussen AG" se stala největšíspolečností na světě vyrábějící motocykly, ježto vyráběla 60,000 strojůza rok pod značkou DKW.
1931
Schürleho patent zavádějící vratné vyplachování a hliníkový válec a hlavu pro lepší chlazení byl zaveden do výroby.
1932
Byla založena AUTO UNION v Saxonách,skládajíc se z DKW (Zschopau),Wanderer (Chemnitz), AUDI a Horch (Zwickau). Čtyři spojené kruhypředstavující čtyři společnosti se staly novou značkou této novéspolečnosti. Továrna ve Zchopau zůstává i nadále největší světovývýrobce dvoudobých motorů a motocyklů.
1939
Během druhé světové války vyrábí firma DKW zbraně a válečný materiál.
1945
S koncem druhé světové války je celá továrna rozložena. Všechny strojea vybavení jsou převezeny do Sovětského svazu. Představenstvo firmyAUTO UNION se přesouvá do své nové základny v Ingolstadtu v západnímNěmecku.
1949
V nově utvořeném NDR pokračuje výroba motocyklů ve Zchopau
1950
Pod značkou IFA-DKW sjíždí z výrobní linky motocykl RT 125. Motocykl sestal velmi populární díky své spolehlivosti a jednoduchosti.
Technické detaily RT 125:
123 ccm obsah, 5 koní, 78 kg váhy a maximální rychlostí 75 km/h
RT 125 se stal nejvíce kopírovaným motocyklem na světe. Kopírovaly jej i takové firmy jako Harley Davidson, BSA a Yamaha.
1956
Je představena značka MZ (Motorradwerk Zschopau). Až do opětovnéhosjednocení Německa v roce 1989, bylo vyrobeno ročně 80.000 motocyklů atyto byly vyváženy do více jak 100 zemí. Počet zaměstnanců dosáhl čísla3,200.
1989
Pád Berlínské zdi a znovusjednocení Německa.
1990
Východoněmecký státní podnik MZ se stal majetkem společnosti zvané "Treuhandanstalt" a stala se akciovou společností.
1991
Prodej motocyklů šel prudce ke dnu. Obchody, které existovaly dříve v časech NDR se téměř všechny zhroutily.
1992
Prvního července byla založena firma Motorrad und Zweiradwerk (MuZ) s80 zaměstnanci. MuZ začala s výrobou motocyklů. O tři měsíce později seMuZ se svými produkty představuje na veletrhu IFMA v Cologni. A totobyl konec klasických motocyklů MZ.
MuZ - úspěšná záchrana značky
Historieznačky MZ sahá až o 80 let zpět, kdy nesla jméno DKW. Úspěšná německáfirma však byla po druhé světové válce rozdělena a patentová práva natehdy nejúspěšnější model RT125 byla zabavena coby reparace. Značka DKWpokračovala ve výrobě v západní části Německa, původní továrna tedyzaložila novou značku MZ (Motorradwerke Zschopau). Kdo by neznalúspěšné modely emzet150 a emzet250, které úspěšně konkurovaly našimjawám? Po pádu komunistiského režimu se značka ještě pozměnila na MuZ(Motorrad und Zweiradwerk) a začala yvrábět nové motocykly sjednoválcovými motory Yamaha a Rotax. V roce 2003 se slavnostněrozjíždí výroba velkoobjemového motocyklu 1000S s dvouválcem do V oobjemu 998ccm a s udávaným výkonem 115 koní a 98 Nm při hmotnosti 210kg - hydraulické napínání rozvodového řetězu a osm ventilů slibujíslušnou spolehlivost i chování. Mezi dalšími parametry je třeba uvéstelektronické vstřikování, šestistupňovou převodovku, trubkový rám zChrom-Molybdenu a obrácené plně nastavitelné vidlice.